Over ons

Rianne Beers

“Als pedagoog is mijn ervaring dat het belangrijk is om kind en gezin voorop te stellen. Het aansluiten bij wat men al kan en samen te zoeken naar aanvulling in ontwikkeling of opvoeding van het kind. Ik hou van korte lijnen, transparantie en duidelijke taal. Ik ben sensitief en doortastend, maar ik draai niet om de hete brij heen. Zo kort mogelijk en zo lang als nodig ben ik betrokken. Ik kijk niet alleen naar de individuele vraag, maar ook naar het gezin en het betrokken netwerk, ofwel, ik werk systeemgericht. Door onder andere mijn ervaring als jeugdhulpverlener op leefgroepen voor jeugdigen met lichtverstandelijke beperking met forse gedrags of ontwikkelingsproblematiek en als regievoerder/ verwijzer ben ik gewend om zowel op detail als overstijgend naar situaties te kijken.”

Nina van Schagen

“Ik ben pedagoog, gespecialiseerd in het werken met gezinnen waar autisme of andere ontwikkelingsproblematiek voorkomt. Samen met ouders (en waar mogelijk het kind) breng ik de mogelijkheden en wensen in kaart.

Sinds 2012 werk ik met gezinnen en op scholen. Tevens heb ik een aantal jaar ervaring opgedaan in de kinderzorg in Australië, op kinderdagverblijven en fulltime als oppas voor een gezin met vier kinderen onder de leeftijd van 5. Met een systemische blik sta ik naast ouders om samen patronen en interacties van het gezinssysteem te identificeren en waar nodig doorbreken. Daarnaast kunnen Brainblocks en/of gedragstherapie gericht op autisme worden ingezet. In februari ga ik mijn systemische kennis verbreden met de opleiding systeemtherapeutisch werker bij RINO.

Ik zet mij in de thuissituatie in voor ouders en/of kinderen met een ontwikkelingsstoornis of andere moeilijkheden mbt opvoeding. Ook is ondersteuning op school mogelijk, bijv. in de vorm van schaduwbegeleiding.”

Vincent Siderius

"Als sport- en prestatiepsycholoog leer ik kinderen mentale vaardigheden die ze tijdens hun sport maar ook daarbuiten kunnen inzetten. Voorbeelden daarvan zijn: omgaan met heftige emoties zoals boosheid of angst, negatieve gedachtepatronen, een slecht zelfbeeld of gedragsmatige uitdagingen. Ik help hierbij kinderen en jongeren die topsport beoefenen of daar net tegen aanhikken, maar ook die op recreatief niveau sporten maar door hun mentale uitdagingen daar substantiële moeite van ondervinden.

Ik merk dat de motivatie om deze mentale vaardigheden aan te leren ontzettend hoog ligt bij kinderen als het betekent dat ze daardoor hun geliefde sport (weer) met plezier kunnen beoefenen. Het mooie is natuurlijk dat deze vaardigheden zich vervolgens ook heel goed vertalen naar alle andere facetten van hun leven, zoals hun thuis-situatie of op school.

Zelf heb ik altijd op hoog niveau gevoetbald in de zaal, waarvan zelfs een jaartje in de Eredivisie. Als jonge sporter liep ik zelf vaak tegen mentale barrières aan. Ik kon goed voetballen, maar minder goed met mijn negativiteit omgaan. Pas na mijn twintigste begon ik het langzaam te leren. Veel te laat naar mijn mening, maar in de jeugd was er niemand die mij mentaal kon helpen. Ik weet dus hoe belangrijk het is en hoeveel baat kinderen erbij zouden kunnen hebben."

Steffi Wijn

“Tijdens mijn HBO-studie kwam ik de eerste keer in aanraking met jeugdzorg. Ik liep stage bij een jeugdzorginstelling in Zurich/ Zwitserland (waar ik ben geboren en getogen) om mezelf te bewijzen dat jeugdzorg niks voor mij is, dit pakte toch iets anders uit, want ik ben ondertussen al ruim 20 jaar met veel plezier werkzaam in de jeugdhulpverlening...

Op 27-jarige leeftijd ben ik naar Nederland verhuist om mijn roots te ontdekken en de taal te leren. Hier in Nederland werkte ik in het begin bij een huisartsenpraktijk en maakte daarna de overstap naar de gesloten jeugdzorg. Omdat ik niet graag uit repressie werk, heb ik vrij snel de overstap gemaakt naar een (semi-) open groep voor jongeren. Daarna heb ik op verschillende, open leefgroepen gewerkt en uiteindelijk de overstap gemaakt naar de ambulante jeugdhulp. In de afgelopen jaren heb ik met verschillende doelgroepen gewerkt en zo een breed spectrum aan expertises kunnen opbouwen (zoals verslavingszorg, LVB, ADHD en ASS bijvoorbeeld). Verder weet ik veel over trauma-sensitief opvoeden en ondersteunen en over hechting en trauma in het algemeen. Binnenkort volg ik ook nog de opleiding VIB-G (videohometraining met focus op hechting). Ook heb ik ervaring mogen opdoen in het contextueel en systemisch werken met gezinnen. Ik ben gewend om in complexe gezinsituaties te stappen en samen met het kind en hun verzorgers te kijken wat nodig is om de situatie te veranderen/ verbeteren. Mijn passie en affiniteit ligt bij het jonge kind. Daarom heb ik afgelopen jaar ook de opleiding als IMH-consulent bij RINO Amsterdam gevolgd en succesvol afgerond. Sinds 2022 ben ik ook als zelfstandige begonnen. Ik vind het ontzettend leuk om met (jonge) kinderen en jeugdigen en hun verzorgers samen te werken. Ik ben doortastend, leergierig en transparant. Ik hou van humor, nieuwe uitdagingen en ben laagdrempelig te benaderen.”

Klantervaringen

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

Elara Thorne

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

Jasper Marlowe

"Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat."

Sienna Vale

Missie / visie

Wij vinden het belangrijk om een gezin optimaal te kunnen voorzien van de ondersteuning die zij nodig hebben en doelgericht werken om het gezin in eigen kracht te zetten. Het gezin en de behoeften van het kind staan bij ons centraal.

Dat kan bij het ene gezin of jongere enkel advies of een duwtje in de rug betekenen of iets intensiever. Bijvoorbeeld opvoedingsondersteuning om de dynamiek in een gezin te verbeteren. Leren elkaar beter te kunnen begrijpen want als ouder spreek je soms een (compleet) andere taal als je kind of puber.
© BOOST-NH 2025. Built by Bright Brands